Lättläst

Här kan du läsa om Kungliga Musikhögskolan
och hur du hittar hit.

Kungliga Musikhögskolan kallas oftast för KMH.
Ibland skriver vi Kungl. Musikhögskolan.
Vi har flera stora hus
på Valhallavägen i Stockholm.

KMH är en högskola.
Du kan gå på en högskola
om du har gått klart gymnasiet.
För att få bli student på KMH
behöver du vara väldigt bra på musik.

Vi har 650 studenter.
De blir musiker och musiklärare.
De har konserter flera gånger varje vecka.

På KMH arbetar ungefär 250 personer.
Många är lärare.
Vår chef är högskolans rektor.
Hon heter Helena Wessman.

Kom till KMH

Alla som vill kan besöka KMH.
Här kan du lyssna på konserter.
Oftast behöver du en biljett till konserten.
Biljetten är gratis.

Du kan också äta på vår restaurang
och titta i vårt bibliotek.

Hitta hit

Vår adress är Valhallavägen 105.
Du kan åka tunnelbana linje 14 till Stadion.
Du kan också åka buss 4.
Då heter hållplatsen "Musikhögskolan".

Se när det är öppet

Se listan med konserter

Se mer om restaurangen

Relaterad kontakt